piątek, 3 lutego 2012

ZAGŁĘBIOWSKIE DROBIAZGI

Czas odejść trochę od tych rastamańsko-kombatanckich treści, bo za bardzo się - nomen omen - zagłębię. Trzeba wrócić do tego, po co ten blog zaistniał. (Do "RASTAMANÓW" wkrótce wrócę i wrzucę tutaj aktualnego pdf, ale to zapraszam po niedzieli.) Najpierw mały remanent, a właściwie uaktualnienie zagłębiowskiej półki. W ubiegłym roku ukazały się dwie publikacje, gdzie poproszono mnie o konsultacją merytoryczną - tylko w kwestii słowa pisanego.
Pierwsza z nich - "Krótka historia Zagłębia Dąbrowskiego" - w zamyśle e-book ale też istnieje wersja drukowana. Plik pdf można ściągnąć ze strony Forum dla Zagłębia Dąbrowskiego (link w prawym górnym rogu). Trochę mi się okładka nie podoba - w sensie że zamek w Ogrodzieńcu to nie najlepszy obiekt na okładkę książeczki o Zagłębiu - ale to tylko takie moje osobiste zdanie.


Druga to wydana przez Stowarzyszenie "Pro Fortalicium" mapa fortyfikacji powiatu będzińskiego. Tę można kupić na stronie Stowarzyszenia, no chyba że ktoś się ładnie uśmiechnie u odpowiedniego urzędnika w będzińskim Starostwie Powiatowym - może dostanie gratis. (jak tak zrobiłem - bo nie dostałem autorskiego - i zadziałało).


Zapraszam do lektury.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz