środa, 3 października 2012

FORTECA

Jeszcze pracując w Będzinie pamiętam taką książkę "Gry i zabawy różnych stanów..." (wydaną w 1831). Wówczas jakoś jej szczegółowo nie przeglądałem, ale natknąłem się na nią ostatnio wertując "Encyklopedię staropolską" Glogera. Biblioteki cyfrowe górą, więc nie musiałem jechać do Będzina, żeby ją przejrzeć. No i znalazłem w niej jedną grę, która nada się - obok Alquerque i Tabluta - do klubu. To FORTECA.

Opis nie jest  jednoznaczny, ale wystarczy poszperać trochę w sieci i wszystko jasne.

Spotkania dąbrowskiego KLUBU miłośników GIER historycznych będą miały miejsce w każdy pierwszy czwartek miesiąca, począwszy od listopada. Tak sobie zaplanowałem, bez spojrzenia w kalendarz. Pierwszy czwartek listopada wypada we Wszystkich Świętych, więc inauguracja klubu będzie miała miejsce w czwartek 8 listopada. Plansza i pionki do FORTECY do tego czasu będą już gotowe.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz