wtorek, 23 października 2018

NOWOŚCI na zagłębiowskiej półce

Dawno nie uaktualniałem działu Bibliografia, zatem już czas. W ciągu paru ostanich miesięcy ukazało się kilka drobiazgów z moim udziałem. W sumie nic wielkiego, wszystko jako współautor, ale warto ten fakt odnotować.

STRZEMIESZYCE MAŁE

To kolejna z serii pozycji "dożynkowych". Znacznie skromniejsza od "Srebrnej perły" sprzed kilku lat, ale wnosząca najnowsze informacje na temat dzielnicy. (Wspólnie z O. Lulek i A. Rybakiem)

 DĄBROWIACY W DRODZE DO NIEPODLEGŁOŚCI

Stulecie zobowiązuje, stąd i nasz, dąbrowsko-muzealny wkład w rocznicę odzyskania Niepodległości. Publikacji towarzyszyła sesja popularno-naukowa oraz seria moich wykładów w Muzeum na temat dąbrowskich tradycji niepodległościowych. Wykłady i prelekcje to sztuka ulotna, ale publikacja na papierze pozostaje. (Wspólnie z A. Rybakiem)

DROGA DO NIEPODLEGŁEJ
Listopad 1918 w Zagłębiu Dąbrowskim

Kolejna "niepodległościówka" (tym razem wraz z towarzyszącą jej wystawą) sygnowana przez Instytut Zagłębiowski oraz dr Dariusza Nawrota. I tu mam dylemat, bo pan doktor podpisał się pod całością (jako: "opracowanie") nie bacząc, że poszczególne fragmenty publikacji są różnego autorstwa. Każde miasto ma swój wkład i "swojego" autora (ja opracowywałem rozdział dotyczący Dąbrowy Górniczej) co niestety nie znalazło odzwierciedlenia w niniejszej książeczce.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz