wtorek, 20 kwietnia 2021

COPERNICUS

 Jeszcze jak mieszkałem i pracowałem w Będzinie, nad wyraz często spotykałem absolwentów "Kopernika", I LO w Będzinie. Zawsze musiałem sie przy tym tłumaczyć, dlaczego sam nie jestem absolwentem ;) Fakt, nie jestem, ale mam z tą szkołą mnóstwo pozytywnych wspomnień i skojarzeń. Nie piszę autobiografii, więc nie będę się rozpisywał. Ale nie ma przypadku, że w domowych szpargałach znalazłem pierwszy, historyczny numer gazetki szkolnej "Copernicus". To, że pierwszy i historyczny jest o tyle istotne, że zainicjowana w 1990 roku gazetka przetrwała do dziś (ostatni numer chyba z 2019, potem wiadomo, pandemia). Tak w celach archiwalnych - bo nie wiem, czy gdzieś jeszcze zachował się egzemplarz - postanowiłem go zeskanować i wrzucić do sieci. Jest parę fajnych rzeczy: wywiad z Bogdanem Smoleniem (o Dąbrowie Górniczej: "Nie wiem, czy żyć by się tu dało, ale grać się da"), z Gerym (symptomatyczne wątki kobieco-spódniczkowe) plus tekst o Syberce, która właśnie przestała się nazywać "Osiedlem PPR".

Pseudonimy redaktorów do wiadomości redakcji, ale PePe to Piotrek Płachtański, jedna z legend "Kopernika" tamtych czasów a Kamyczek to Agnieszka Kramarczyk, której po zamążpójściu trzy pierwsze litery nazwiska pozostały takie same.

Zapraszam do lektury.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz