środa, 30 września 2009

DZIEJE ZIEMI ZAGŁĘBIOWSKIEJ

O własnej stronie internetowej myślę już od dawna, ale na myśleniu to w zasadzie się kończy. Trochę nie mam czasu, trochę umiejętności. Poza tym koncepcja ciągle się zmienia...
Jednym z powodów, dla których chciałbym taką stronę uruchomić, byłaby chęć (i możliwość) publikacji różnych moich opracowań, z reguły niskonakładowych i tym samym ciężko dostępnych. Blog w zasadzie umożliwia poniekąd taką publikację, więc zaczynamy. Postaram się, aby było w miarę chronologicznie, ale nie obiecuję, że uda się tego dochować...

Na początek idą
DZIEJE ZIEMI ZAGŁĘBIOWSKIEJ

To moja pierwsza publikacja o tematyce regionalnej, wspólna z A. Rogaczewską, archeolog z mojego Muzeum. Książka była pomyślana jako informator do wystawy o tym samym tytule, ale wystawa już nie istnieje, a książka jeszcze jest. Z założenia treść miała być przystępna na poziomie dzieci i młodzieży, stąd wytrawny historyk czy znawca tematu niczego nowego z niej się nie dowie.
Na skutek perypetii z drukarnią, których chyba nie trzeba opisywać, książka ma dwie wersje okładki. Pierwsza, z 1997 roku, wyglądała tak:



Jakiś czas później ukazał się dodruk książki, ale już z nową okładką:



Autorów książki, nie uwzględnionych na okładce, było dwóch: ja i A. Rogaczewska. Projekt okładki i skład całości wykonał Cz. Haczkiewicz. Druk: Graf-Mar Będzin, 1997.

Skany dotyczą tylko mojej części opracowania:












Brak komentarzy:

Prześlij komentarz